Джаз і Кров. Огляд Ape Out

Основна концепція Ape Out проста – ви керуєте великий горили, і гасите направо і наліво охоронців об стіни. Іноді можна брати їх у заручники і змушувати стріляти в інших охоронців, або прикриватися як живим щитом. Мета – вибратися на волю з частково процедурно згенерованого рівня. На перший погляд просто? Але погравши в цей top dawn action, я зрозумів, що це щось більше, ніж чергова калька з Hotline Miami. Сьогодні у нас огляд Ape Out.

Мінімалізм і Бібоп

Огляд Эйп Аут краще починати не з геймплейної, а візуальної складової. Гра тримається на двох основних стовпах, які роблять її особливою. Перший – це минималистичная картинка, яка повністю скопійована з робіт графічних дизайнерів Сола Басса і Підлоги Ранда. Здебільшого від Ранда в грі запозичені м’які кольори і деякі форми, а решта 90% – спадкування візуального стилю Басса.

Він відомий тим, що в ранні роки робив вступні титри і плакати до фільмів Альфреда Хічкока, Стенлі Кубрика, Мартіна Скорсезе. Саме його руці належить вступ до фільмів «Психо», «Головокружие», «Сяйво» та «Людина із золотою рукою». Все, від стилю, форм і анімації запозичене у нього.

Другий великий стовп – це бібоп. Відгалуження джазу характеризуються швидким темпом і складними імпровізаціями, заснованими на обіграванні гармонії. Конкретно в Ape Out успадковується стиль гри бібоп-барабанщика Макса Роуча – одного із засновників жанру.

У грі саундтрек є адаптивним, тобто залежить від ваших дій. Під час битви ритм значно посилюється і стає дуже різким і агресивним, підігріваючи ваше бажання знищити рід людський. Під час вбивства, ми постійно чуємо удари по тарілці, а між ударами по барабанам лунають постріли з гвинтівок. Саме це робить геймплей набагато різноманітніше, ніж в інших іграх.

Не Hotline Miami

Я, як фанат Хотлайна, запускав гру з думками: «ахаха Hotline Miami з мавпою». Але як виявилося, концептуально це дві різні гри.

Хотлайн дуже швидка, і процес проходження полягає в тому, що ми зачищаємо рівень і постійно вмираємо в процесі. Кожен раз ми запам’ятовуємо, де стоять ті чи інші вороги, прораховуємо свою стратегію наперед, паралельно намагаючись рухатися під заздалегідь написаний саундтрек. Сама музика в грі виступає для нас тригером, від якої буде залежати тип нашого проходження – дуже різке з використанням вогнепалу, трохи помедленней з рукопашним боєм або поєднане.

Всі локації мають заздалегідь продуману конструкцію, і ви не можете не пройти місце, в яке вас направляє геймдизайнер.

В Ape Out все зовсім навпаки. По-перше, ви повинні вибратися або прорватися через противників будь-яким способом: вбити, пробігти повз, чи взагалі прокрастися, щоб вас не помітили. Вмираєте ви не з першого влучення, а лише з третього. Також у нас немає зброї дальнього бою як такого. Ми можемо просто хапати ворогів, і вони вистрілять один раз, та й то не тоді, коли ми захочемо. Зброя у противників буває різне, що все ж додає інтересу.

За підсумком, подача, що у Hotline, що у Ape Out одна, але остання виходить більш варіативною в проходженні і дає нам більше свободи.

Відчуй себе джазменом

У грі рівні згенеровані частково. Розташування стін, кімнат і прорізів змінюється після вашої смерті, як і місцезнаходження ворогів. Також кожен рівень, а всього їх чотири, дає нам щось нове, як броньовані двері, які можна використовувати як щит, скляні вікна хмарочоса, з яких ви можете викинути ворогів, або вибухають бочки. Замість того, щоб запам’ятовувати структуру рівня, ви зайняті тим, що вчіться як можна краще використати його особливості.

Варіативний саундтрек допомагає тримати певну динаміку – він не змушує йти в атаку, поки ви стоїте на місці або просто йдете. При цьому швидко вводить у бойовий режим, коли ви вирішуєте перетворити людей в червоний пунш. Тільки так можна пройти гру.

Тримати темп часом допомагає сама гра. Іноді світло вимикається і ворогів можна бачити тільки у світлі ліхтарів, і проскочити повз них, але світло може різко включиться, на чому і закінчиться ваш стелс, і ви опинитеся оточеним. Єдиний вихід з цієї незручної ситуації – влаштувати криваву лазню.

Я читав інші огляди на гру і зустрічав в парочці порівняння, з яким повністю згоден – Ape Out нагадує джазову композицію. Ви знаєте, як вона повинна виглядати, які правила і способи подачі можна використовувати, але можуть робити це як вам хочеться.

Не той ритм

Але мінусів у грі вистачає. Іноді процедурна генерація ворогів абсолютно не в тему. В одному випадку ви можете швидко вбивати одного ворога за іншим, паралельно з цим викрикуючи щось або похитуючи головою в такт. В іншому ж, вони спаун десь в одному місці і ви там помрете, так як ворогів вже дуже багато.

Ще одна слабка сторона ігри – відкриті локації. На них часто багато ворогів і їх не під що штовхати і неможливо вбити. Це збиває ритм і не хіло бісить. Крім того, наша горила досить повільна, і втекти з чисто поля так, щоб гомосапиенсы не винесли ваші еволюціонує мавпячі мізки, досить важко.

Грі не вистачає все таки якогось сталості, тому вона не підійде для повсякденного проходження, а швидше під настрій.

Підводячи підсумки огляду Ape Out , гра – це дуже креативний представник жанру, який сміливо використовує свій дизайн як частина геймплея, що похвально. Безумовно, в цій джазової платівці є кілька незграбних композицій, але в цілому вона прекрасна.