У пошуках «ключ від усіх дверей»: хороші і погані тренди монетизації трафіку

Не секрет, що велика частина сайтів — це розважальні або інформаційні ресурси, націлені на монетизацію трафіку. За довгі роки роботи ми побачили тисячі подібних проектів від лідерів галузей з гармонійним дизайном і продуманою структурою контенту до аутсайдерів з самопальными шаблонами виконаними восьмикласниками з п’ятіркою з інформатики і стирчать в усі сторони «стайл позишн абсолют». У цій невеликій замітці ми вирішили поговорити про те, що відрізняє хороші і погані проекти один від одного, асимптотично наближаючись до площини, що відокремлює зерна від плевел. Без претензії на абсолютну істинність, знімаючи всіляку відповідальність і т. д. і т. п., почнемо.

Монетизація трафіку, що виникла практично одночасно з самим Інтернетом, споконвіку привертає величезну кількість як дійсно відмінних професіоналів, так і абсолютних дилетантів, з палаючими очима розповідають про неймовірні стовідсоткових супер, а головне універсальних способи збільшення конверсії сайту на 10, 20, 30 і більше відсотків. Накачані «успішними кейсами» та статтями про те, як якась компанія змінила одну кнопку і збільшила виручку в 100 разів, вони біжать у свої затишні блоги, пишуть статті, радять друзям і знайомим, плодять тисячі однотипних сайтів з ідентичними рішеннями. Тусовка «раскрутчіков сайтів за 5 хвилин» – воістину чудовий приклад того, як часто в цілому непогані ідеї породжують погані і дуже погані тренди. Наче морська хвиля, поганий тренд безперервно розширює свій фронт, захоплюючи все більше і більше сайтів. І хвилях сім немає числа.

5-7 років тому, коли пошуковики значно меншою мірою цензурували видачу, був бум чорного і сірого SEO. Тисячі людей, на повному серйозі торгували мільйонами одне піксельних посилань, об’єднуючись в ком’юніті і навіть створюючи власні біржі. Справді, що може бути простіше? До чого ж призводила подібна практика? Забруднення результатів пошуку, брудний трафік з нецільових користувачів, безглузда і дорога навантаження на сервера, висока мінливість видачі і, в кінцевому рахунку, засмічення веба і ускладнення життя користувачів. На щастя, веселощі тривало не так довго, і пошуковики прийняли ряд рішучих заходів по боротьбі з цим зоопарком.

Але голота на вигадки хитра. Майстри розкрутки безперервно вдосконалювали технології обману пошукових систем, поширювали тонни спаму форумів і соціальних мереж, витончено (і не дуже) маскуючи все це під контент. З часом, мода на чорне SEO стала йти. У моду увійшла «внутрішня» оптимізація. Поза всяких сумнівів, оптимізація верстки сайту і текстів з огляду на запити, складання семантичного ядра — річ украй корисна і в умілих руках дуже ефективна. Однак, мудрець знає, що в усьому хороша міра. Всі ми пам’ятаємо чарівні шизофренічні нечитабельні сео-тексти під зав’язку набиті ключевиками: «Світ авто де ви можете знайти корисні матеріали про автомобілі та комплектуючі, цікаві статті про машини і автомобілі, поради автолюбителів і автомеханіків. Багато цікавого».

У гонитві за дешевим трафіком люди часто ніби геть забувають про те, що привести користувача на сайт — це лише півсправи. Користувача ще потрібно утримати. Втім, і про це теж згадали. І ще буквально кілька років тому IT-співтовариство наповнили статті, що розповідають про техніки оптимізації внутрішньої конверсії допомогою чарівних кнопок і магічних поєднань кольорів. Лэндинг з приводу і без, чат-боти, нав’язливі форми зворотного зв’язку, нещадний контент-маркетинг зі стилізованими псевдоблогами… Чого тільки не придумають люди в гонитві за легкими грошима!

Які ж «універсальні рішення» популярні сьогодні? Виділимо деякі з них і спробуємо проаналізувати найбільш небезпечні крайнощі при застосуванні кожного з них:

1. Контент маркетинг. Ідеологія цього напряму ґрунтується на твердженні, згідно з яким, найкращий спосіб утримати або залучити користувача — дати йому контент, релевантний його запитом. В сутності, контент маркетинг може стати дуже ефективним інструментом просування, при належною мірою обережності.

Можлива крайність: надмірний акцент на «особистісність», гротескні нереалістичні історії, штампування однієї і тієї ж інформації на багатьох ресурсах з незначними змінами, крадіжка контенту.

2. Як можна менше тексту. Тренд заснований на переконанні в тому, що в епоху колосального інформаційної насиченості, користувач стає значно обережнішими і витрати тривалого вивчення будь-якої інформації збільшуються з ростом інформації. Іншими словами, користувач сайту заздалегідь упереджений і схильний вважати більшу частину інформації, з яким він контактує заздалегідь марною і не стоїть часу на її вивчення. При такій ситуації, завданням ресурсу є подати інформацію в як можна більш стислій формі.

Можливі крайнощів: втрата вмісту в гонитві за його стисненням, граничний мінімалізм, сайти, що складаються з одного зображення і т. д.

3. Контент первинний, дизайн вторинний. Тренд зародився в середовищі веб-дизайнерів як противагу надлишково-вигадливого дизайну. Прихильники даного підходу закликають до максимально можливого спрощення і типізації дизайну.

Можливі крайнощів: використання ідентичних патернів дизайну на тисячі сайтів, однотипні шаблони і рішення, втрата візуальної унікальності продукту.

Можливо, це комусь здасться дивним, але на практиці простота найчастіше виявляється синонімом дурниці, а аж ніяк не геніальності. Людям хочеться якомога швидше впровадити просте універсальне рішення. Так не буває. Шлях до успіху — це шлях експерименту і дослідження, а не копіювання.

«Можливо, користувачам буде простіше здійснювати навігацію по фільмах, якщо ми додамо систему тегів. Давайте спробуємо, помониторим реакцію, поспрашиваем людей, проаналізуємо внутрішню конверсію і карти теплоти кліків».

Універсальних кейсів не існує в природі. Так, безумовно, є типові рішення, які можуть добре працювати в більшості структурно ідентичних випадків. Але перш ніж впроваджувати що-небудь слід десять разів подумати, чи є ваш проект таким.

Завдяки гнучкому шаблонизатору і продуманої моделі даних, DataLife Engine надає найширші можливості по кастомізації ваших ресурсів під цілі і завдання саме вашого проекту. Не бійтеся експериментувати, досліджувати і удосконалювати свої проекти. А ми, зі свого боку, постараємося вам всіляко цьому сприяти.

Будемо раді вашим доповненням і уточненням в коментарях.

Гарного вам дня та успішних проектів! Підписуйтесь на нашу сторінку в соціальній мережі “Вконтакте” https://vk.com/dlepage
39